Svetla velegrada (City lights)

Beograd noću

This photo of Serbia is courtesy of TripAdvisor
Nisam nikad bila zaljubljena u život u gradu. Falilo mi je da gledam u nepregledno nebo, falila mi je širina. Vetar mi je često nosio mirise ravnice i činilo mi se da će me oduvati preko reke.  Bila sam nepoverljiva i pripitomljavala sam se lagano. Najpre danju kroz priče, legende i duge šetnje, a onda noću kroz svetla, muziku i smeh. Koraci i buka bi utihnuli tek kraj obale reke. Tamo su se nizala mesta za zaljubljene parove. I onda se i tebi desi da sa zidina posmatraš smiraj dana i vatrenu loptu koja nestaje u vodi. Poželiš da trenutak traje večno,  da si zauvek tu s tim nekim posebno tvojim, zaljubljen. I tad si osvojen, kao i svaka vojska koja je protutnjala tim zidinama i svaki tvoj dah pripada tom mestu.

Poznajem puno ljudi koji su u nekom trenutku doneli odluku da spakuju svoje kofere i da se presele na neki drugi meridijan. Neko će za njih reći da su na gubitku, da su nostalgični jer su napustili  rodnu grudu, to najlepše mesto na svetu. Gazeći okean, ostavljali su nam u amanet te svoje trećine, četvrtine i polovine proživljenih života i zajedničkih uspomena. Krenuli su tamo odvažni i hrabri, da dobro odigraju utakmicu i pobede u drugom poluvremenu života. A ovde, isto su ostali neki hrabri ljudi, neki ko vojnici da čuvaju ognjišta, a neki slabi i iznemogli, da bilo gde marširaju. Svi jednako sa iluzijama da nema druge utakmice i tima, do tog u kojem su. 

I tamo i ovde imaš omiljenu radnju, kafić i pekaru. Komšije znaš po imenu, uspevaš da se preko nedelje vidiš sa prijateljima na kafi, a vikendima  organizuješ druženje s rodbinom ili neki boravak u prirodi. Vremenom se predaš i pustiš da te taj ogromni organizam uljuljka i pulsiraš sa njim.  Polako, vremenom ili počneš da osećaš taj puls i postajete jedan organizam ili kreće da ti se vrti i da ti pada pritisak. Ako ti je dojadilo da se osećaš loše, prepišeš sebi svež vazduh, spakuješ kofere i odeš negde gde vetar zauvek drugačije duva. Zavoliš to mesto koje ti ne kvari ti ni frizuru ni raspoloženje. U kom si voljen i kom pripadaš.





Comments

  1. Naucis kad odes negde da sreca ide sa tobom, tj. da je ti sam stvaras, da volis proslost i cenis odakle si dosao, ali da razues da je dom tamo gde si ti. Pozdrav iz NYC (saksija za moje korene).

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts