Hologramsko sećanje: rewind



Razmišljam šta će nam sve doneti nove tehnologije. Ceo ljudski život je počeo da se odigrava negde online in real time. Fast forward. Stvarni život nije više na ceni. Davno, pisala sam sastave u osnovnoj školi. I bili su dobri, pravopisno i gramatički, uvek dobro ocenjeni. Mojoj nastavnici su se dopala moja pisanija, moja maštanja i moja slovenska duša. Da li ja tu osobu zaista gledam u ogledalu i danas? Koliko su nam različita sećanja na iste događaje. Da li mogu sebi da dozvolim da pomislim da su ta sećanja zaista moja ili su to neki tragovi iz vremena neiskvarenosti? Moj dečji um je svet budućnosti zamišljao kao savršen tehnološki park, u kom su prevozna sredstva leteći solarni automobili i gde su ti najbolji prijatelji androidni roboti, a vanzemaljci, mala čudovišta kao igračke od plastelina. Peti element u mojoj detinjoj glavi. I kako ja sada, kao odrasla osoba zamišljam budućnost na Zemlji? Evo, budućnost je stigla. Dočekala sam vreme naprednih tehnologija. Mogla sam da pretpostavim da će ono da proizvodi robote sa veštačkom inteligencijom, ali ne i da će od ljudi da napravi robote u duši, bahate i neodgovorne prema okruženju.
Maštam da doživim hologramsko pregledanje prošlosti. Click to rewind. Ne vidim zašto i to ne bi bilo moguće. Pre 20 godina niko nije zamišljao internet, sem vojske na tajnom zadatku. Svaki čovek pre nego što je napustio fizički oblik postojanja ostavio je za sobom čestice duše, pod uslovom da ju je uopšte imao kod sebe. Naučnici su uspeli da je izmere i kažu da je teška 21 gram. Rusi su vršili eksperimente i čak uspevali da snime obrise njenih čestica specijalnom kamerom. Neki ljudi su podstanari živih bića, ne ostavljajući traga da su postojali.Čekam strpljivo to moje vreme u budućnosti, kada ću moći da učitam svoja sećanja u neku kosmičku datoteku, kada ću moći da vidim hologram tvojih dana sreće, da ugledam tvoj lik, opet nasmejan i mio, da ti čujem glas. Čuvam to malo sećanja na tebe i ponekad nešto zapišem da te ne izgubim u sadašnjosti. Paralelna realnost je između nas, ali znam da si tu, blizu nas.

Whish you were here.


Comments

Popular Posts